Gedichten Indra

Ben jij de leerkracht in vertrouwen?

Jij bent niet zomaar in het onderwijs terecht gekomen? Wat zijn jou ‘nog’ onbewuste verlangens en dromen?

Jij bent toch niet zomaar als leraar opgestaan om voor minder te gaan?

Wat had jij jezelf gegund? Wat had er volgens jou beter gekund?

Wat zou jij verlangen als je nu nog kind zou zijn?

Wat vond jij op school wel of niet fijn?

Wat wil jij kinderen anders geven? Hoe wil jij ze het onderwijs laten beleven?

Wil jij het ook graag goed doen zonder falen om die oude tijd goed in te halen?.

Kom jij ook frustratie en weerstand tegen? Zou jij de spanning en druk wel eens weg willen vegen?

Wil jij voor je verlangen gaan en durf jij als voorbeeld te staan?

Welke kaders kan jij rekken om je armen wijd uit te strekken?

Welke dromen voor het onderwijs koester jij?

Waarin voel je je beperkt en waarin voel je je vrij?

Durf jij te staan voor jouw talent en dromen?

Een sprong in t diepe nog niet weten wat gaat komen.

Meer en meer voor vertrouwen te gaan.

Blijven onderzoeken hoe je in je kracht kan staan?

Durf jij te gaan voor wat je ten diepste verlangt voor alle kinderen?

Wil jij je ook niet meer door angst laten hinderen?

Wil jij ook voor verbinding in onderwijs gaan?

Niet voor onderwijs2032 in de rij blijven staan.

Wil jij daadkrachtig in vertrouwen vooruit?

Start nu: schrijf en spreek je verlangen uit.

Daar waar je durft een nieuwe weg in te slaan zullen de deuren voor je open gaan.

Laat je geen oude richting meer bepalen maar ga uit verlangen je kracht halen.

Kies nu, zonder weten, een nieuwe weg in te slaan om voor verbinding en vertrouwen in jezelf te gaan.

Wat betekent verbinding eigenlijk voor jou? Ben jij jezelf nog wel trouw?

In verbinding met wie jij bent en het liefste wil zijn. Ontspannen, open, vol passie en innerlijke kracht hoe fijn?

Wat helpt om in je kracht te gaan staan is een committent met je zelf aan te gaan. Een committent die de stem van je hart en verlangen voedt. Aan jou de keus of je mee doet.

Ik, (je eigen naam)……….ga een committent aan om voor mijn authentieke, unieke pracht te gaan staan. Ik ga de verbinding met mijn essentie, mijn lichaam, mijn intuïtie, innerlijke wijsheid en weten herstellen en ga het met gelijkgestemden delen en mijn ervaringen vertellen. Ik laat mijn afhankelijkheid aan de ander, het systeem nu gaan om volledig op eigen benen te gaan staan. Ik vertrouw erop dat alle hulp en steun voor mij beschikbaar zal zijn. Ik omarm alle gevoelens die ik tegenkom inclusief de pijn. Want door alle gevoelens in mij in liefde te omarmen en accepteren is er voor alle kinderen een wijze levensles van mij te leren.

Je door beperking laten leiden zijn verouderde tijden. Jouw passie en voorbeeld zijn van grote waarde om kinderen te helpen aarden.

Waar ben jij expert in en zou je met passie willen delen? Weet jij je nog te verbinden met het plezier, in leren, lesgeven en eindeloos ontdekken en spelen?

Spreek je dromen, talenten en verlangens uit. Probeer, beweeg, doe eens anders en stap positief vooruit.

Begin met je passie en plezier op te halen. Laat het kind in jou weer stralen. Wie ben jij en wat heb jij te geven? Hoe pak jij de touwtjes in handen van het leven. Voed je plezier en eer de leraar(es) in jou! Steun ook de ander en vertrouw.

Het kind wil van jou leren en zal nooit zonder reden jou de rug toe keren. Niet luisteren of geen respect ontvangen? Ga eens terug naar jouw gemis hierin en dan weer naar verlangen.

Er valt zoveel via kinderen over jezelf te ontdekken. Je herkent vast de irritaties die jouw grenzen uitrekken. Ga maar eens voelen wat er gebeurt in jou? En blijf vooral ‘het voelen’ trouw. Ook de machteloosheid, stress en irritatie vragen acceptatie. Welke behoefte zit daaronder? Ontdek en verwonder. Elk inzicht brengt je meer in verbinding met wie jij bent. Door voelen ontdek je behoeften die je niet meer kent.

De leerkracht in vertrouwen naar verbinding is een gouden weg te gaan. Voor kinderen maak je nog meer verschil door deze weg als ontdekking in te slaan!

Inspirerende groet

Indra Tulling

www.liefmetlef.nl

(dec 20160)

Facebook groep: ‘leerkrachten in verbinding’

Lief met LEF

Lief met LEF wordt lief met licht.

Verlicht de weg en heb goed zicht.

Ontdek je kleuren. Jezelf opfleuren.

Heel je wonden voor de volgende ronden.

Heb verdriet en zing je lied.

Voel je zacht en straal je kracht.

Erken jezelf en geef gehoor. Je lichaam praat, je gaat maar door.

Luister naar de signalen, leer ze vertalen.

Emoties mag je toestaan om opgelucht weer verder te gaan.

Een kind dat huilt, laat jou mogelijk zien: zit er verborgen verdriet misschien?

Een kind dat lacht, laat jou zien: ga zo door en straal voor 10!

Vraag om steun wees lief en zacht.

Omarm jezelf in kleur en pracht.

Houd op met vechten en met klagen. Omarm je leven en laat je dragen.

Door de golven van de dag met soms een traan maar ook een lach.

Stop met strijden in moeilijke tijden. Draag de pijn en erken het lijden.

Sta weer op of grijp een hand, zet verleden aan de kant.

Kijk om je heen. Je bent nooit alleen. Je mag om hulp vragen. Laat de wereld je uitdagen; om je grenzen te verleggen, je angsten op te zeggen.

Voor liefde te gaan voor jezelf gaan staan.

Je bent niet zwak of verloren. Je bent voor ontdekking geboren.

De ontdekking van je ware aard en kracht. Vaak een geblokkeerde weg wie had dat gedacht.

Alleen jij kunt over die weg struinen om je blokkades op te ruimen.

Beklim de bergen, glij naar de dalen, grijp een hand en durf te stralen.

Fouten maak je om te leren. Vergeef je zelf en strijk je veren!

Als je anders had gekund had je anders gedaan, vergeef je zelf!!

Vooruit ga staan!

Je komt alleen jezelf soms tegen, in gedachten, angst, emoties of om hulp verlegen. Mag je er voor jezelf wel zijn? Met al je gedachten, frustraties en pijn?

Wees lief en sta jezelf je kwetsbaarheid toe. Heb gewoon LEF en DOE!

Je hebt het recht te ZIJN. Je bent goed zoals je bent en maak jezelf niet klein!

Ga geloven in jezelf en grijp het leven. Hou van jezelf om het door te geven.

Zo ontstaat er vrede, plaats voor licht. Het is jouw leven mijn gedicht.

Geschreven door Indra Tulling-Weeda

 

Ik ben een kind van deze tijd 3

Waarom blijven jullie mij als kind maar meten? Invullen wat ik zou moeten weten.

Ik wil ontdekken en vrijheid in mijn manier van leren. Vanuit die verbinding kan ik mijn mogelijkheden demonstreren.

Ik wil ook mijn kwetsbaarheid en zwakke delen leren kennen. Ik wens uitdaging en aanmoediging om mijzelf door zachtheid te leren verwennen.

Zo krijg ik vertrouwen in alle delen van mijn mens zijn. Samen vormen zij mij als geheel, kwetsbaar en krachtig op één lijn.

Ik voel frustratie want ik blijf beleefd om niet te zeuren. Ondertussen gaat er nog steeds niets gebeuren. Alles blijft maar hetzelfde gaan. Hoe kan ik als kind in mijn kracht staan?

Waar blijft het concept dat die oude muren gaat doorbreken? Een concept dat vertrouwen gaat kweken.

Onderwijs vanuit hart en talent, inspireert, beweegt en nooit went. Het daagt je uit in creatieve mogelijkheden, daadkrachtig en omstreden.

Denk vooral aan zingeving en ook onderwijs in het lichaamsbewustzijn. Daarmee krijg ik erkenning voor mijn innerlijk weten en dat is fijn.

Kinderen van deze tijd staan anders in het leven. Zij vragen om een ander streven. Een streven naar verbinding, bezieling en creatie in plaats van alleen maar aandacht voor resultaten en gedwongen prestatie.

Wat zou het fijn zijn als leerkrachten het nut beseffen om hun eigen essentie gaan ontdekken en beleven, zodat zij ons kinderen het juiste voorbeeld kunnen geven.

Ook de structuur van de lerarenopleiding kan vernieuwing en inspiratie gebruiken. Ik kan niet wachten tot ook zij in de energie van ‘vernieuwing’ duiken.

Nu werken veel scholen nog in energie van stress en angst niet goed genoeg te zijn. Deze energie en patronen komen over op kinderen dat frustreert ouders, triggert emoties het moet zo zijn.

Toch verlang ik daadkracht die mijn ongeduld doet vervagen. Wat heeft wachten voor zin. Sta op, doe iets. Wie gaat mij uitdagen?

Hoe kan die oude energie worden omgezet naar een sfeer van aanmoediging en vertrouwen? Een sfeer van verlangen, geloof in de mens, positiviteit waar een kind op kan bouwen.

Waar wachten wij nu nog op? Tot ontwaken en bewust worden ten top?.

Kinderen dragen de gevolgen doordat wij niet durven breken met systemen die blijven steken.

Oude waarden berust op controle, prestatie en afhankelijkheid. Is het de angst voor ‘het nieuwe’ waardoor wij blijven hangen in deze illusie van ‘veiligheid’?

Het systeem zou de mensheid in zijn ontwikkeling kunnen steunen. Het dient er toch voor om als mens op de leunen? Maar als het systeem duidelijk blokkeert en men daar niet van leert, zal de trigger door problemen met kinderen blijven komen tot het waarmaken van onderwijsdromen.

Het zal op verschillende lagen een verruimende blik van de volwassenen vragen. Daar kunnen we vandaag al mee beginnen zodat we gezamenlijk aan innerlijke kracht kunnen winnen.

Heb je hulp nodig om een nieuwe fundering te bouwen dan kun je op mijn inspiratie en aanmoediging vanuit nieuwe energie vertrouwen. Durf, beslis voor nieuwe waarden te gaan en samen voor verbinding, oprechtheid, uniciteit, zelf verantwoordelijkheid, duurzaamheid en vertrouwen te staan.

Met uitnodigende en inspirerende groet,

Een kind van deze tijd

Indra Tulling-Weeda, mei 2016

Ik ben een kind van deze tijd 2

reikend kind

Ik ben een kind van deze tijd en wil vanuit mijn hart iets kwijt.

Ik heb nog zoveel hartenwensen en doe een oproep aan volwassen mensen.

Ik heb mij eerder laten horen en heb besloten mij niet aan mijn ‘eigen weerstand’ te storen.

Na de sint, de kerst een heel nieuw jaar! Vol energie en kracht sta ik weer klaar.

Ik blijf erbij voor mijn dromen gaan. Een stem voor kinderen, de wens voor verandering en vertrouwen te staan.

Kinderen in deze tijd: Lief, gevoelig en wijs geboren. Ben jij in staat hun behoeften te horen?

Even in alle eerlijkheid vanuit oprechtheid en weinig tijd. Vaak gehaast en overvol net als in mijn kleine bol. Ik krijg niet anders te zien en te horen. We hebben geen tijd knoop dat maar in je oren.

Weinig of geen ruimte voor buitenspelen en creativiteit. Hoe raak ik dan mijn frustraties kwijt? Hoe maak ik contact met mijn gevoel? Even met aandacht bij mijn lijf, ‘begrijp je wat ik bedoel’?

Ik heb behoefte mijn hoofd leeg te maken, zodat mijn hersenen niet in onrust gaan kraken.

Steeds vaker komt naar voren dat kinderen hoog gevoelig worden geboren.

Weet jij hoe intens je dan de wereld beleeft? Besef je welke overvloed dit aan mij geeft? Hoe kan ik dit alles verwerken zonder dit aan mijn gedrag te bemerken.

Prikkels, snelheid alles gaat maar door, ik heb behoefte aan rust wie geeft gehoor?

Ik wil graag leren hoe ik het verwerken kan? Nu slaat mijn lichaam op hol, druk, boos en soms zelfs ziek word ik ervan. Als ik mij niet controleer moet ik op de gang of aan de medicijnen om vervolgens in ‘een hokje’ te verdwijnen. Ooit eens bedacht dat grote mensen veel oplossingen bezitten? Verantwoordelijkheid kunnen nemen voor hun gedrag in plaats van op het kind te vitten.

Ik leef naar jullie voorbeeld en gedrag. Ik ben een kind dat met liefde de gevolgen dragen mag. Bewust worden, doorbreken van patronen dat is nodig daar blijf ik van dromen.

Elke dag dat ik leren en aanpassen ‘moet’, doet mij als kind geen goed. Opgelegd door volwassen beter weten. Aan elke lijn moet ik mij meten. ‘De lijn’ die voor ‘gemiddeld’ staat. Er boven of eronder niet goed gepraat. Krijg ik de kans mijn eigen groei en ontwikkelingsweg te gaan? Ik kan nog niet altijd voor mijzelf gaan staan.

Ik voel de spanning van de volwassenen en weet niet of ik wel voldoe. Onrust in mijn gevoel, en dat maakt mij oh zo  moe. Leren en groeien is toch fijn. Hoe zou deze ontdekkingstocht vol vertrouwen zijn?

Leren aanpassen de grootste onzin die er is. Verwijdering van mijn eigen zelf dat is wat het is. Aanpassen heb ik al geleerd anders willen is verkeerd.

Als ik vanuit vrijheid ‘mag’ leren, zal je zien wat ik kan presteren. Daag mij uit en kijk naar mij, luister goed en stuur mij bij. Wil je mij leren hoe ik op mijzelf kan vertrouwen? Op mijn eigen ik, wil ik graag bouwen.

Ik ben wijs, oprecht en spreek vanuit mijn hart. Dit is anders dan brutaal dat vaak met oprechtheid word verward.

Als ik durf te spreken. luister en veroordeel het niet met preken. Ik spreek vaak uit zoals ik het voel. De waarheid achter jullie woorden, dat is wat ik bedoel.

Door mijn oprechtheid prik ik soms dwars door je muren heen. Ik snap, dat raakt, het is een kans voor jou om te leren. Dat is niet brutaal of gemeen.

Ik ben een gevoelig kind en als ik durf spreek ik onbevangen uit mijn hart. Is het anders dan is de frustratie, gekwetstheid, mij niet begrepen voelen, angst, overbelasting, boosheid dat mijn puurheid verwart.

Ik wens dat je ook weer leert oprecht te zijn. Van hart tot hart dat voelt zo fijn.

Durf te kijken in de ogen van een kind, zie jezelf in kwetsbaarheid, speelsheid, nieuwsgierigheid en kijk goed of je de liefde en oprechtheid vindt.

Voel je je geraakt door mijn gedicht? Ik moedig je aan, heel je wonden, breek je muren, vind je kracht en creëer een prachtig zicht.

Zicht op de weg van je hart. Vandaag ‘de eerste dag van de rest van je leven’, jouw start!

Jij bent mijn voorbeeld, jij creëert mijn leerwegen. Waar jij jezelf in beperkt is wat ik leer en bemerk. Ik ben niet zoals jij en jij en jij. Ik maak andere fouten en kies graag mijn eigen weg. En fouten maken mag met toegestane lach. Van fouten kan ik leren moedig mij aan opnieuw of anders te proberen.

Wat houdt jou tegen om mijn weg vrij te geven?

Liefs een kind van deze tijd

Geschreven door Indra Tulling-Weeda (februari 2014)
 
 
 

Ik ben een kind van deze tijd 1

 

IMG_0439

Lieve Sint,

Ik ben een kind van deze tijd en wil vanuit mijn hart iets kwijt.

Ik wil U van alles vragen. Haak niet af het is geen klagen.

Luister want ik heb echt iets te vertellen, zonder actie blijft het kwellen.

Mag ik ontdekken wat mijn talenten zijn?

Die wil ik ontwikkelen dat lijkt mij zo fijn.

Ik zou van alles willen ontdekken en proberen, zodat ik begrijp waarvoor ik wil leren.

Dat nodigt mij uit om verder te groeien van alles te leren en open te bloeien.

Gelooft U in mij? Ook als ik niet presteer? Omdat ik misschien wel graag anders leer.

In verbinding met wie ik ben en wat ik kan want daar krijg ik vertrouwen van. Dan klopt het met mijn gevoel. Begrijpt U wat ik bedoel?

De school, mijn ouders bepalen wat ik moet doen.

Ik pas mij aan ‘uit goed fatsoen’!

Weten jullie dat ik mij zelf in die aanpassing verlaat!! Door volwassenen goed gepraat………….

Ga zo maar door…. Wie geeft er gehoor?

Ik doe en leer nu tegen mijn gevoel.

In mijn lichaam onrust en gewoel.

Ik weet niet beter ‘naar school gaan moet’, ik pas mij wel aan en houdt mij zoet.

Ik heb andere dromen waarvoor ik op school wil komen.

Het lijkt dat ik voor inspectie moet presteren………….

Mag ik dan niet voor mijzelf leren?

In plaats van controle door toetsen wens ik vertrouwen! Daar kan ik mijn toekomst op bouwen.

Ik wens dat een leerkracht vanuit zijn/haar talent en hart kan doceren, dat voelt zo veel fijner dan met de druk van presteren.

Vertrouw en prestaties zullen als vanzelf  herrijzen. Vanuit talent en kracht zonder bewijzen.

Scholen blijven maar doorgaan in een ‘verouderd systeem’. Zij ‘bedenken’ wat goed is dat is nu juist het probleem.

Wij hebben verzachting nodig in deze tijd. Rust in mijn hoofd, die druk wil ik kwijt.

Sint, luistert U naar de behoeften van kinderen?

Zodat het hun ontwikkeling niet kan hinderen.

Ik wens te leren ‘gelukkig te zijn’, nu ligt meeste aandacht op het brein.

De wereld overvoedt ons elke dag weer. Het hoofd overvol keer op keer.

Ik heb naast mijn hoofd ook een lichaam en gevoel. Begrijpt U Sint wat ik bedoel?

Moeten, moeten, stress om gek van te worden, ADHD, ontevreden leerkrachten, chaos, onrust en geen orde.

Sint, kunt U hier iets aan doen? Ik hoef geen cadeaus in mijn schoen.

Weet U Sint dat vele kinderen ‘stille’ of ‘bestempelde’ getuigen zijn. Niet kunnen verwoorden maar met dezelfde pijn.

Hoe kan je een kind erkennen? Die zijn of haar kleur wenst te bekennen.

Ik wil graag zijn wie ik ben door te ontdekken wie ik ben. Daar heb ik in het leven op te vertrouwen de rest komt wel goed als ik van mijzelf kan houden. Elk compliment doet mij zo groeien, graag meer dan één per dag om te bloeien.

Ik ben een kind. Volwassen mensen hebben LEF nodig om te creëren wat voor ons NU nodig is om te leren.

Wie heeft LEF? kwetsbaar te zijn? zijn hart te volgen? naar de boodschap van kinderen te luisteren? Om eerlijk naar zichzelf te kijken? Om zo het onderwijs te verrijken?

Wie creëert de ruimte, heeft het vertrouwen om NU vernieuwend onderwijs te gaan bouwen?

IK voel mij opgelucht na het uiten van mijn wensen en het stellen van mijn vragen. Ik kan U zeggen dat ik, en vele kinderen zullen helpen ‘de stenen’ voor vernieuwing te dragen.

Liefs kind van deze tijd.

Geschreven door Indra Tulling-Weeda (december 2013)
Share This