Met passie, plezier en creativiteit laat ik woorden dansen, voor inzicht, verdieping en zicht op vele kansen. Ik hoop je te inspireren om vooral van elkaar en het systeem te leren. Bewust worden is de sleutel om een geslaagde vernieuwing aan te gaan. Weten, wijsheid en voelen waarvoor wil jij staan?

Eindeloze mogelijkheden liggen in mijn zicht, dienend aan de mensheid, onderwijs in nieuw licht.

Er zijn nu nog té veel volwassenen die zich blijven aanpassen aan het systeem. Hierdoor verliezen kinderen de verbinding met zichzelf , willen niet naar school, voelen zich niet gezien. Hun spiegel raakt ons probleem.

We kunnen een prachtig curriculum met inhoud verzinnen maar dat vormt niet de basis om onderwijsvernieuwing te beginnen.

Beginnen bij de fundering lijkt mij een beter idee. Welke gedachten en gevoelens geven sturing bij de creatie want dit geef je dus de kinderen mee.

Het gaat om bewust aanwezig zijn en het perspectief van waaruit je gaat creëren. Vanuit inzicht, nieuw bewustzijn en nieuwe mindset gaat het tij pas keren

Nodigt het systeem uit om kinderen te zien of gaat het al jaren alleen om prestaties en controle misschien? Scholen gaan nog steeds de strijd om de cijfers aan. Is dit waar scholen mee door moeten gaan? Onderscheid maken, de beste willen, goed moeten doen en daarmee hoofdzaken overdrijven. De spiegel en stroom waar kinderen in drijven.

Willen we de focus op resultaten, meer, beter, prestatie en geld als energie verslinders sturing blijven geven of willen wij kinderen een ander en duurzaam voorbeeld gaan geven?

Zelfinzicht, focus herzien, mens en kindgericht. Wat zijn de patronen die stress bezorgen? Welk voorbeeld wil je kinderen geven voor morgen?

Wat moeten kinderen leren? Moeten, moeten. Zij verlangen dat wij volwassenen het tij gaan keren. Wanneer zijn de resultaten bekend? Enig idee wat een stress dit uitzendt? Voor leerkracht en kind wie oh wie bezint? Voldoe ik wel aan mijn taken? Mijn hart roept; ‘ik wil staken’! Doet mijn hart er eigenlijk wel toe?

‘Juf’, ik voel mij niet goed. Ik wil mijn hart volgen? Kan jij mij vertellen hoe? Mag ik zijn wie ik ben en ontdekken wat mij raakt en hoe ik leer?. Ik ben nieuwsgierig hoe het leven werkt geef mij maar meer. Met aandacht voor mij voel ik mij gezien. Ben ik als mens meer waard dan een 10?

Investering en aandacht voor het kind in zijn unieke persoonlijke staat is het enige nodige waar het om gaat. Ons vertrouwen aan elke kind geven zodat het zijn innerlijke kracht kan ontdekken en beleven.

Zolang bepaalde gedachten patronen de energie de verkeerde kant op blijft sturen zijn het de kinderen die het hebben te verduren. Enig idee wat de aandacht op resultaat met onze kinderen doet? Angst, ongezond perfectionisme, gedachten als; ben ik wel goed?

Mijn intentie is ‘onderwijs van ons kinderlijk verlangen in het licht’ met een volwassen met wijsheid vervulde en vernieuwde blik op de toekomst gericht.

Een kind wil groeien en leren, vanuit een natuurlijke nieuwsgierigheid, los van moeten presteren.

‘Succes gericht’ is een innerlijk kracht die een kind op uitnodiging kan ontwaken. Resultaat behalen vanuit het verlangen om goed gevonden te worden doet het lichaam een bepaald moment met signalen staken.

Ergens in zijn leven gaat de aanpassing knellen en zal het tijd en hulp nodig hebben om te herstellen. Dus zolang de aandacht angstvallig blijft op het resultaat, ben je voor het kind te laat. Die verlangt er alleen naar te kunnen genieten van zijn eigen groei en creatie, verwonderd door zijn innerlijke motivatie. Voelen en zien dat hij gesteund wordt door het systeem en de mensen om hem heen.

Ik zie ouders die wanhopig zijn. Problemen van hun kind raakt in hun diepste pijn. Leerkrachten die op hun tenen lopen en op vertrouwen, steun en sturing hopen.

Draagt het systeem nu de spiegel van vertrouwen? Op welke fundering hebben scholen vernieuwing te bouwen? Op de waarden van de prestatie maatschappij? Vechtend voor de beste baan, het denken voorop en geluk, plezier en gezondheid achter in de rij?

De tijd is gekomen om te gaan voor onderwijs vanuit het hart van vertrouwen en grote dromen. Vanuit nieuw bewustzijn, wijsheid en heldere formulering van nieuwe waarden zal de fundering in vruchtbare grond kunnen aarden.

Een nieuwe fundering: mensgericht, kind in het licht. Dat biedt een compleet vernieuwend zicht. Zicht op vrede, balans en innerlijke kracht. Dat is precies waar de wereld op wacht.

Ik moedig ieder zijn of haar gevoel en wijsheid aan in de verbindende stroom voor de balans en sturing van een nieuwe onderwijsdroom.

Met inspirerende groet Indra Tulling-Weeda

‘Passie voor verbinding en vernieuwing’

 

 

 

Share This